FR NL DE
Online help | Contact

Beste gebruiker,

Welkom op de website van het Riziv en bpost.
bpost verzorgt als concessionaris de productie en verdeling van de getuigschriften voor verstrekte hulp en de overeenstemmingsstroken voor de zorgverleners.
Enkel indien u erkend bent door Riziv als zorgverlener, kan u via deze website de getuigschriften en overeenstemmingsstroken bestellen.

Na uw inschrijving (zie hieronder) voor een Medattest account kunt u hiernaast inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord of uw elektronische identiteitskaart.

Hoe schrijft u zich in voor toegang tot Medattest?

  1. U hebt onze documentatie via de post ontvangen. Uw gebruikersnaam stond in uw eerste brief. Uw wachtwoord werd u in een tweede brief opgestuurd. Gebruik ze wanneer u zich de eerste keer aanmeldt op Medattest.
  2. U hebt onze brief niet ontvangen en u wilt online bestellen. Bel dan naar ons callcenter op het nummer 02 274 09 34.

Betaling

U kan uw bestelling online betalen met uw Visa of Mastercard of met Belfius Direct Net, ING Home'pay of KBC/CBC Online.
Of u kan betalen via een overschrijving.

Help (Nieuwe versie van Online help vanaf 8 mei 2017).

Meer informatie over de online eShop vindt u in de Online help.

Meer info over Medattest

Nieuwe getuigschriften vanaf het 2e semester 2015

Er zijn nieuwe getuigschriften voor verstrekte hulp beschikbaar vanaf het tweede semester 2015. De overgangsperiode waarin de oude modellen nog konden worden gebruikt liep immers af op 31 december 2016. Vanaf 1 januari 2017 moet elke verstrekker de nieuwe modellen van getuigschriften voor verstrekte hulp gebruiken. Voor meer informatie: raadpleeg de website van het RIZIV.

Opgelet! : Gebruik van het RIZIV contactadres vanaf 8 mei 2017

Vanaf 8 mei 2017 zal de bestelprocedure voor de getuigschriften voor verstrekte hulp en overeenstemmingsstroken meer beveiligd worden. We zullen voortaan uw bij het RIZIV gekende contactadres gebruiken voor de volgende communicatie:

  • de bevestigingsbrief en het overschrijvingsformulier verstuurd per post of fax via het papieren bestelformulier.
  • het nieuw paswoord voor de online bestelling (indien aangevraagd via het callcenter). U kunt ook klikken op “paswoord vergeten “ op de website en u ontvangt automatisch een nieuw paswoord via beveiligde e-mail. Om uw contactadres te controleren of te wijzigen, gelieve gebruik te maken van de webtoepassing MyRiziv of contact te nemen met het RIZIV.

Meer info: raadpleeg de website van het RIZIV :

Heeft u nog vragen?

Neem contact op met ons callcenter op het nummer 02/274 09 34 of zie Contact.

 
 
AANMELDEN
 
 
Bestelformulier
Indien u niet wenst gebruik te maken van de online eShop, kan u hier het bestelformulier downloaden.
(Opgelet: Nieuw bestelformulier vanaf 8 mei 2017)
Klik hier om het bestelformulier te downloaden.
Klik hier voor een overzicht van de beschikbare getuigschriften.

Nadat u het formulier volledig hebt ingevuld,
kan u het ons opsturen:
  Per Post: Riziv Getuigschriften
Postbus 30005
1000 Brussel 1 
  Via Fax: 02/278 55 00

Opgelet ! Belangrijke aanpassing vanaf 01/01/2019:

Ten gevolge van een beslissing van het Verzekeringscomité van het RIZIV:

  1. Zal het vanaf 01/01/2019 niet meer mogelijk zijn om uw bestellingen te plaatsen via fax of post. Alle bestellingen zullen geplaatst moeten worden via de online eShop van Medattest.
  2. Moet u verbinding maken met de online eShop van Medattest via een beveiligde identificatie zoals de eID-kaart. Uw gebruikersnaam en wachtwoord zullen niet langer geldig zijn.

Meer informatie vindt u terug op de website van het RIZIV of via ons callcenter op 02/274 09 34.